ibland är det så

Det kan ta slut i morgon
eller hålla på för alltid

Så säg som det är
för den här gången
krävs det mer
innan jag öppnar armarna
förlorar mig
och känslorna faller fritt
på midnattsgatorna
för vem skulle bry sig
om våra hjärtan blev förstörda?
Men allt det här vänder sig
in i mig

Och du är det finaste jag vet
när allt annat här
är falskt och fel
och jag går bara ner mig
för det är så jag säger det
du är det finaste jag vet

à nouveau je respire

igår var det dags för fest, det är det vi gör sara och jag.. räknar ner dagarna tills vi kan supa :o och mellan det händer ingenting alls.
det var kul igår, brabrabra musik och stämning (för det mesta) och dessutom kom det av någon anledning jag verkligen inte förstår, ett gäng tjejer födda 94 till festen d: det var skoj jag kände mig som en gammal tant och gav dom nyttiga råd om livet har jag för mig :)

lyckades få dit cecilia med fast hon jobbade,. och sen var vi på bryggeriet och sen. hände något som nog inte är sant så det är ingen idé att nämna ens. konstigt slut, bra kväll

idag är jag bara seg och lyssnar på kent & sen ska jag krama sara lite <3

why so serious?

Vaknade upp hos sara idag, men hon hade redan gått till jobbet, så nu har jag snattat en macka och ett glas yoghurt från hennes kök och lånat hennes dator lite :)
Fast bara en stund för snart måste jag ut i solen så ronnie kan sitta på sitt jobb och låtsas att han inte är avundsjuk på mig!

Ville bara skriva en liten hyllning till filmen jag var och såg igår. Batman the dark knight.
Med tanke på förra filmen, och typ alla Christopher Nolan-filmer jag sett innan plus skådespelarna och recensionerna så var förväntningarna ganska höga.. men den var exakt så bra som jag tänkte mig. Heath Ledger var lika crazy som man hört talas om, Christian Bale var mest bara stenhård och Maggie Gyllenhaal såååå mycket coolare än hon katiebruden som spelade Rachel Dawes i förra filmen. Batman är lätt den bästa superhjälten, och inte bara för att min för alltid älskade insparksgrupp hette batman <3

Förresten brukade jag ha en helt egen batman förut men han rymde visst eller nåt d: d: kanske bäst så för alla men ändå. Trevligt att tänka på ibland.

Nu är det dags för sol.

så långt bort som möjligt

har legat och glott på 2 filmer nu, en clint eastwood-western & en lite skum ganska bra tänkfilm med ryan philippe.. nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra fram tills jag somnar. har inget jag kan skriva om så fuck this d: lite musik får det bli.. boken är hos cissi tror jag. men musik tar inte bort alla tankar så som en film kan göra

jag är inte mig själv :o vet inte hur det hände
måste längre bort härifrån för att bli det tror jag

vart som helst blir bra

Jai perdu mes repères
Je nage en eau trouble
Emmène-moi aussi loin que possible
Les paysages défilent et la brume se dissipe
Grâce à toi à nouveau je respire

Tellement loin de ce monde

nude

åt helvete är det.

80's <3

idag dansar jag!
duran duran - notorious, höj volymen den är helt jävla underbar :)

Den här är ju lika underbar:)
alphaville - big in japan

<3<3 lite alkohol och sara nu så är mitt liv fulländat

bra minnen

Godmorgon!

Har haft väldigt svårt att skriva något här utan att bryta min nya censurlag d: så därför har jag skitit i det helt enkelt. Men vadfan det kliar i fingrarna nu..  dock känner jag på mig att det här mest kommer bli osammanhängande pladder.

Måste börja med Åhus tror jag! Förra inlägget var en sån underdrift på hur härligt det var.

vägen dit
Eftersom det var så osäkert om vi skulle kunna åka eller inte så hann man inte bygga upp så mycket förväntningar. Jag hade bara sånt behov av att komma bort, jag hade kunnat åka var som helst egentligen d: & det visade sig när vi skulle med tåget att vi hade kunnat hamna precis där (var som helst alltså). Vi fick en utmärkt start på resan med inställt tåg & bussersättning, vilket vi insåg skulle resultera i att vi missade alla våra byten (och det var en hel del) & vi var inte ens säkra på om vi skulle ta oss ända fram till åhus.. Trots risken att bli fast i typ Alvesta eller Osby och att båda var sjukt trötta höll vi humöret uppe och lyckades höras mest i hela bussen :) I Alvesta var vi även snyggast på perrongen när vi satte oss i våra brassestolar, solglasögon, somriga kläder och hula hula-krans, speciellt eftersom det regnade.

I alla fall så lyckades vi komma rätt även att tågen, resvägen och tiderna inte stämde överens med det som stog på biljetterna (tur man är van tågresenär :p) & på sträckan Hässleholm - Kristianstad andades vi ut och hällde upp (och spillde ut) vårat första glas vin från the bag in da box :D:D:D lucky moment!

framme
Vi var framme i Åhus bara 20 minuter senare än vi skulle faktiskt, men väl där var vi lite osäkra på var vi skulle ta vägen.. vi kände oss ofräscha och försenade med förfestandet så vi satte oss ner i ett gathörn med våra brassestolar och sminkade oss och söp.. i typ 10 min innan vi märkte att varenda bil, cyklist och passerande fotgängare antingen busvisslade, stannade och pratade, skrek nåt eller skrattade åt oss, alternativt bara stirrade. Vi kände oss obekväma och började gå mot campingen isället, där blev vi genast ganska välkomnade och erbjudna tältplats tack vare cecilias tidigare bravader av ett skånegäng där alla kallade henne åhus-cecilia (: vi fick till och med hjälp att sätta upp tältet, vilket innebär att jag efter 3 år på ett antal festivaler och liknande saker ALDRIG satt upp ett tält.

fredagkväll
Eftersom klockan var typ jag vet inte, elva ellernåt minst, så var alla ganska igång utom vi.. så vi satte oss hällde upp ganska rejäla groggar i våra specialinköpta skitsnygga underbara plast-vinglas. Helt plötsligt var det ingen grogg kvar, och vinförrådet minskade rejält, det första jag gjorde var att tappa bort mitt glas :( sen tappade jag bort cecilia. Sen vet jag inte riktigt vad jag höll på med, men jag vaknade typ sex på morgonen i vårt eget tält iaf av att cicii kom in. Hon berättade om sina äventyr och sen la vi oss och väntade på att frukosten skulle öppna klockan 7.. 20 min innan frukosten somnade vi, 20 min efter frukosten var slut vaknade vi igen.'

lördagen
börjar med ett fint och oförglömligt citat:
brud 1 - nejförfan, ikväll håller vi ihop!! vad som än händer så går vi inte ifrån varandra
brud 2 - jamen vadå... blir man kåt så blir man ju?
brud 1- jaaa, och blir man kåt.. så tar man sin vän i handen och går till kuken!

Vi började dagen med att gå till ICA eftersom vi missat frukosten, det tog ungefär en evighet eftersom cecilia hade skadad fot och vi var allmänt sega. Men vi köpte allt vi kunde tänkas behöva under dagen och kvällen sen gick vi tillbaka och satte oss med skånefolket. Måste tillägga att skåningar verkar hata varenda dialekt utom sin egen :o även småländska alltså som typ borde vara kompisdialekten.. men nej, hela helgen fick man bli mobbad för hur man pratade! Lyckades få det totalt omotiverade smeknamnet SEAN ;o Cecilia kallades sen 07 för VAGINAN FRÅN VÄST!

Sen tyckte vi att det var dags att ta oss till duscharna och göra oss i ordning och komma igång, så vi gick till tältet.. då la vi  av någon anledning ut presenningen som vi skulle ha på tältet ifall det skulle börja regna på marken istället. Vilket resulterade i att vi låg kvar där i den underbara solen ungefär hela dagen och bara glassade. Så när klockan började närma sig två och det var dags att korka upp hade vi fortfarande inte kommit någon vart i uppfräschningsfasen. Det slutade med att vi struntade i den fasen helt enkelt :) Ungefär vid den här tiden någon gång hade cecilia en minnesvärd upplevelse på en toalett med någon som efteråt fick heta bajsarN^^ De här timmarna var nog dom bästa på hela helgen, så jävla bra väder och det enda bekymret vi hade var typ att vårat dricka höll på att ta slut och att vi inte orkade gå och duscha!

På eftermiddagen började det pissregna, så alla försvann in i sina tält och campingen låg öde någon eller några timmar (ingen tidsuppfattning just då). Vi hamnade i skånetälten som var cpstort och torrt och bra, till skillnad från vårat som ungefär bestod av våra gigantiska väskor och två ouppblåsta luftmadrasser och sen var platsen slut. I tältet var jag mest aspackad och dum i huvet men det gick över lite senare tror jag.. Jag minns att vi fick bevittna typ runt 10 killar i kalsonger springa runt planen i ösregna på en i övrigt folktom camping :DS fin syn. och jag skaffade en sala-vän som hette lina och var hur härlig som helst. Hon jag och cissi tog en campingrunda sen när regnet slutat, då vi gick runt och sjöng en oruplåt med egenpåhittade texter.. sen åt jag en hamburgare och efter ett tag tröttnade jag på skiten och la mig i tältet.

söndag
Fet åka hem-ångest och allmän annan ångest präglade våran söndagförmiddag. Vi var nog sist på campingen att börja packa ihop tältet (dom har en sträng och idiotisk policy att alla måste vara därifrån vid 12) och sen gick vi SAKTA bort mot Ica eftersom cecilias fot var helt blå och jättestor och vi hade massa packning. Vi satte oss utanför entrén, återigen fångade vi folks blickar, speciellt med min partyhatt <3 och cissis hula hula-krans. Där satt vi ett par timmar och den tiden kan väl sammanfattas med de poetiska orden "our eyes were dry but our hearts was aching" Sen blev vi upphittade av några eksjökillar som skulle med samma tåg som oss och underhöll oss med att berätta hur dåligt de mådde hela vägen. Speciellt en av dom.

På kvällen åkte jag hem till sara som fyllde år :) sen var helgen slut. Förutom lite missöden helt jävla underbar, och för det tackar jag STELLAN THE MAN - vår pojk !

Kanske ganska onödigt detaljerat berättande (jag bara är sån,. man somnar när jag pratar d:) men mår så himla mycket bättre efter att ha skrivit dethär <3

jag tar med mig sexig rygg!

Varför kan ingen människa festa på tisdagar på det här jävla stället? (nässjö) :o
Jag & Sara är rastlösa och partysugna.. kanske även en liten smula desperata.. så kom och sup.

Åhus var förresten nice som fan!  Ab-imo-pectore på bilddagboken har bilder.
Spola tillbaka tiden tack till lördag förmiddag!

Eller fram till på fredag, eller i augusti till insparken, eller................nån annan dag som man får vara full på :p

Varsågod för alkisinlägget.

heading for Åhus

Jag är inte så jävla pigg just nu men helt sjuuuuukt taggad,
har packat  & packat hela morgonen.. förmodligen alldeles för mycket dessutom men så får det vara.
Ska med bussen om 10 min och sen får jag bara hoppas att allt flyter på som det ska utan katastrofer, i eftermiddag kl halv sex ska jag och cissi sitta på tåget och börja hälla i oss vin.. lite

Har lyckats få mitt hår att skifta i blått och gult nu. haha.. man måste ju pröva allt liksom :/

HA EN BRA HELG NU FOLKET,
I WILL!

protége moi

Sommes nous les jouets du destin
Souviens toi des moments divins
Planants, éclatés au matin
Et maintenant nous sommes tout seul
Perdus les rêves de s'aimer
Le temps où on avait rien fait
Il nous reste toute une vie pour pleurer
Et maintenant nous sommes tout seul

protect me from what I want

en bit av mitt hjärta

Känns som att jag har ännu en ganska sömnlös natt framför mig, och att det är ganska olägligt, för det är hur mycket som helst att göra innan vi drar till åhus, tror mina 2 närmaste dagar är planerade minut för minut i stort sett! Tur att jag har bloggen d: har börjat bli beroende av att skriva den här skiten, fattar inte hur det kommer sig, mitt liv är ju inte det mest händelserika i världen och framför allt inte så intressant direkt, ändå lyckas jag skriva 3 inlägg om dagen ;o och till vem kan man undra..

Har fått ha ett långt underbart telefonsamtal ikväll, prata av mig, lyssna av mig, diskutera av mig :) SARA JAG ÄR SÅ JÄVLA GLAD ATT JAG HAR DIG I MITT LIV! speciellt nu, fan vad vi behöver varandra <3

Tror jag var en ganska tråkig barnvakt idag förresten, jag satte Linus framför tvn och sen satt jag brevid i soffan och försökte sova, pratade i telefon och var vid datorn.. och jag lät min 7-åriga lillebror spela ett tv-spel med 18-års gräns ;o Cecilia skällde lite på mig då, men han lovade att han fattade att det bara var på låtsas och att man inte får skjuta på folk i verkligheten osv.. så då blev vi lugna (a) Och efter att han tjatat i en timme så gick vi och skulle baka, och precis när jag tagit fram alla grejerna så ville han kolla på en film istället så jag fick sitta där själv och kladda ner mig :D Men sen var det bra mys resten av kvällen tills han somnade till south park i soffan, simone <3 linus!

Jag insåg förresten idag att skolan börjar igen snart & jag har 4 tentor att göra på en vecka, varav 3 måste bli godkända :o inte riktigt haft skolan i tankarna på hela juni & juli nu.. Men jag kände mig mer motiverad än stressad när jag tänkte på det och än så länge är jag i tid med att börja plugga. Känns dock lite konstigt att komma tillbaka och vara 2:a års-student och sparka in nollor som är äldre än mig men känna att jag har mer koll på läget än vad dom har :D & att våra gamla faddrar och gamla sexet och jättemånga man är van att träffa kommer vara borta i ett år.. ännu mer konstigt att om ett år är det vi som är utomlands :) Så dumt att man går om varandra, blir två år innan man får träffa någon av dom igen..

& helt plötsligt har jag gjort av med massa tid... :D ska lägga mig och läsa en bok jag fick för några dagar sen som är ganska hemsk men väldigt bra, jag råkar alltid läsa typiska deckare med polis-huvudpersoner av någon anledning, inte för att jag föredrar såna böcker det bara blir så. Kan rekommendera "En bit av mitt hjärta" av Peter Robinson förresten om någon skulle vara intresserad av böcker, också en deckare men väldigt musikinriktad också, och med en härlig 60-70-tals stämning.

JAG KAN VERKLIGEN INTE SLUTA SKRIVA,
nu gör jag det ändå!

woho!

Åhus blir av tjalalallaaa :D :D

På fredag drar jag & Cicii till skaune och sjunger (& dricker) bag in da box!  Och kanske så kollar vi in lite beachhandboll med.. Härligt som fan. Tågbiljetterna beställs om ungefär exakt 2 minuter, billigt och bra

Får hoppas på bra väder, nice folk & att mitt hår slutar vara GULT innan det d:

seaweed never set me free,

den här låten däremot blir man ju bara gladgladglad av :)

vart tog regnet vägen?

Jag är ganska segstartad idag!  Har lite jag borde fixa och sånt men känner mig extremt omotiverad, dessutom, precis när jag rest på mig och var på väg att starta dagen lite, typ klä på mig, borsta tänderna och sen cykla till grimstorp.. då började regnet vräka ner så in i helvete! Som om det ville säga "stanna du kvar under täcket hela dagen, simone" vilket jag såklart lyssnade på och lutade mig tillbaka igen och nästan somnade, då blev det sol nästan direkt och nu orkar jag inte samla ihop min energi igen.. otur!

Så nu ligger jag här och lyssnar på bloc party och känner mig som världens slacker (vilket faktiskt är fallet men ändå), dock så verkar ingen annan i familjen visa sig heller så hela huset är väl lite i koma idag.

Mitt viktigaste mission idag är ändå att skaffa tilbaka min älskade mobil, svårare än det kan verka d: Eller kanske inte svårt men jag menar, ta bussen in till nässjö, GÅ till joel som bor väldigt långt från nässjö-stan.. lite läskigt att gå hem själv till någon man nästan inte känner utanför festsammanhang och knacka på dessutom, och jag kan inte direkt ringa och fråga om han är hemma för jag har ju inget att ringa ifrån d: sen gå hela vägen tillbaka och ta första bästa buss (vilket innebär ca 1 timmes väntan förmodligen)  ..känns som ett väldigt ansträngande projekt eller hur!
Jag får hoppas att någon ädel hjälte-människa vill hjälpa mig med att hålla mig sällskap, ta kontakt med joel och kanske till och med köra mig dit, typ kim d:

Nu lyser solen riktigt anklagande in på mig ;o bäst att lyda..
Have a nice day!

lucky

okej min mobil är återfunnen den ligger visst hos joel :D
ibland förvånar jag till och med mig själv med min klantighet, tur att man har tur ibland!
men insåg att mitt smink är hos sara och hon är borta hela veckan d: något är fan fel på mig haha

kollar på någon skum film nu och somnar nog i soffan..
eller så somnar jag inte man vet aldrig med mig

keep breathing

ändrade mig förresten, jag ska somna till den här underbara låten och drömma att jag ser radiohead live..
ni som var med den kvällen det var tivoli i jönköping och vi pratade om låtar vi ville ha på våran begravning, det var denhär jag pratade om

arvika <3

oj, har det gått en vecka nu alltså?

Förra tisdagen gick jag upp omänskligt tidigt, packade min väska med så mycket som bara gick att få med & satte mig på tåget mot arvika (ett antal stopp & byten på vägen men ändå). Det tog ungefär halva dagen och under hela resan tänkte jag mest "varför gör jag det här för?"  Jag trodde att det skulle vara skittråkigt att dra på festival själv och förberedde mig på att ingen skulle prata med mig på hela veckan. HAHA vad fel jag hade, och vad glad jag är att jag åkte!

När jag gått av tåget, satt mig i Alfons bil, åkt till festivalen och satt upp mitt tält i vårat camp som till & med hade en egen blomrabatt så insåg jag för det första att jag hade tagit på mig alldeles för mycket kläder för det var äntligen sommarvarmt (vilket det var hela underbara veckan förutom sista 2 dagarna), och sen att de jag skulle jobba med var hur härliga som helst! tack tack tack för en jättebra vecka!

Orkar faktiskt inte skriva så mycket mer om veckan och så nu men kan ju sammanfatta lite,

band jag såg:
timo räisänen
(alltid så jävla bra och han tog av sig tröjan helt frivilligt d:)
dr kosmos (sån jävla tur att dom hoppade in i spelschemat)
håkan (hade räckt med bara den konserten för att jag skulle vara lycklig resten av sommaren)
kent (behöver inte ens beskriva hur bra jag tyckte dom var, alla som känner mig vet)
trots att jag jobbade 9 timmar varje dag lyckades jag alltså se lika många band som på hela hultsfred.

mat jag åt:
äcklig funkismat - värre än skolmat när den är som värst typ
ganska mycket munkar
ännu mer djungelvrål
mcdonalds x2
& så lite festivalmat, typ en såndär baguett med tsatsiki & kött & sallad

antal öl jag drack: förmodligen inte mer än 10 eller så (lyckades bli full 2 ggr på det dock haha)
antal timmar jag sov: förmodligen inte mer än 20

saker jag tappade bort/glömde kvar
1 tröja
1 handduk
1 linne
min keps
och värst av allt mitt tält som inte läckte in en droppe fast det tokregnade

Nu är jag alltså äntligen hemma men fyfan vad tomt det känns.. saknar mitt safety crew & alla underbara dräggiga festivalbesökare, jag saknar värmländska, norska, stockholmska, jag saknar nästan till & med bajamajorna, äckelmaten, myggorna och att vakna jättetidigt av att det är så varmt i tältet att man inte kan andas.. JAG SAKNAR ARVIKA!

farväl

så far jag nu till arvika för att söka lyckan bland synthare & gothare eller vad det nu ska vara för några där ;)
känns lite läskigt och oplanerat och så men jag tror jag gör rätt som åker & att jag inte kommer ångra mig..
det värsta som kan hända är väl typ, att jag blir mer sjuk & alla är jätteelaka d: & det bästa som kan hända är att jag träffar bra folk och har roligt.. och glömmer bort att sakna osv

hatar att packa bara!
tar det imorgon även fast cissi tjatar på mig :D (avis på hennes mobil är jag förresten!! LILA & allt)

ring & smsa mig i veckan!? bra! puss!