bra minnen

Godmorgon!

Har haft väldigt svårt att skriva något här utan att bryta min nya censurlag d: så därför har jag skitit i det helt enkelt. Men vadfan det kliar i fingrarna nu..  dock känner jag på mig att det här mest kommer bli osammanhängande pladder.

Måste börja med Åhus tror jag! Förra inlägget var en sån underdrift på hur härligt det var.

vägen dit
Eftersom det var så osäkert om vi skulle kunna åka eller inte så hann man inte bygga upp så mycket förväntningar. Jag hade bara sånt behov av att komma bort, jag hade kunnat åka var som helst egentligen d: & det visade sig när vi skulle med tåget att vi hade kunnat hamna precis där (var som helst alltså). Vi fick en utmärkt start på resan med inställt tåg & bussersättning, vilket vi insåg skulle resultera i att vi missade alla våra byten (och det var en hel del) & vi var inte ens säkra på om vi skulle ta oss ända fram till åhus.. Trots risken att bli fast i typ Alvesta eller Osby och att båda var sjukt trötta höll vi humöret uppe och lyckades höras mest i hela bussen :) I Alvesta var vi även snyggast på perrongen när vi satte oss i våra brassestolar, solglasögon, somriga kläder och hula hula-krans, speciellt eftersom det regnade.

I alla fall så lyckades vi komma rätt även att tågen, resvägen och tiderna inte stämde överens med det som stog på biljetterna (tur man är van tågresenär :p) & på sträckan Hässleholm - Kristianstad andades vi ut och hällde upp (och spillde ut) vårat första glas vin från the bag in da box :D:D:D lucky moment!

framme
Vi var framme i Åhus bara 20 minuter senare än vi skulle faktiskt, men väl där var vi lite osäkra på var vi skulle ta vägen.. vi kände oss ofräscha och försenade med förfestandet så vi satte oss ner i ett gathörn med våra brassestolar och sminkade oss och söp.. i typ 10 min innan vi märkte att varenda bil, cyklist och passerande fotgängare antingen busvisslade, stannade och pratade, skrek nåt eller skrattade åt oss, alternativt bara stirrade. Vi kände oss obekväma och började gå mot campingen isället, där blev vi genast ganska välkomnade och erbjudna tältplats tack vare cecilias tidigare bravader av ett skånegäng där alla kallade henne åhus-cecilia (: vi fick till och med hjälp att sätta upp tältet, vilket innebär att jag efter 3 år på ett antal festivaler och liknande saker ALDRIG satt upp ett tält.

fredagkväll
Eftersom klockan var typ jag vet inte, elva ellernåt minst, så var alla ganska igång utom vi.. så vi satte oss hällde upp ganska rejäla groggar i våra specialinköpta skitsnygga underbara plast-vinglas. Helt plötsligt var det ingen grogg kvar, och vinförrådet minskade rejält, det första jag gjorde var att tappa bort mitt glas :( sen tappade jag bort cecilia. Sen vet jag inte riktigt vad jag höll på med, men jag vaknade typ sex på morgonen i vårt eget tält iaf av att cicii kom in. Hon berättade om sina äventyr och sen la vi oss och väntade på att frukosten skulle öppna klockan 7.. 20 min innan frukosten somnade vi, 20 min efter frukosten var slut vaknade vi igen.'

lördagen
börjar med ett fint och oförglömligt citat:
brud 1 - nejförfan, ikväll håller vi ihop!! vad som än händer så går vi inte ifrån varandra
brud 2 - jamen vadå... blir man kåt så blir man ju?
brud 1- jaaa, och blir man kåt.. så tar man sin vän i handen och går till kuken!

Vi började dagen med att gå till ICA eftersom vi missat frukosten, det tog ungefär en evighet eftersom cecilia hade skadad fot och vi var allmänt sega. Men vi köpte allt vi kunde tänkas behöva under dagen och kvällen sen gick vi tillbaka och satte oss med skånefolket. Måste tillägga att skåningar verkar hata varenda dialekt utom sin egen :o även småländska alltså som typ borde vara kompisdialekten.. men nej, hela helgen fick man bli mobbad för hur man pratade! Lyckades få det totalt omotiverade smeknamnet SEAN ;o Cecilia kallades sen 07 för VAGINAN FRÅN VÄST!

Sen tyckte vi att det var dags att ta oss till duscharna och göra oss i ordning och komma igång, så vi gick till tältet.. då la vi  av någon anledning ut presenningen som vi skulle ha på tältet ifall det skulle börja regna på marken istället. Vilket resulterade i att vi låg kvar där i den underbara solen ungefär hela dagen och bara glassade. Så när klockan började närma sig två och det var dags att korka upp hade vi fortfarande inte kommit någon vart i uppfräschningsfasen. Det slutade med att vi struntade i den fasen helt enkelt :) Ungefär vid den här tiden någon gång hade cecilia en minnesvärd upplevelse på en toalett med någon som efteråt fick heta bajsarN^^ De här timmarna var nog dom bästa på hela helgen, så jävla bra väder och det enda bekymret vi hade var typ att vårat dricka höll på att ta slut och att vi inte orkade gå och duscha!

På eftermiddagen började det pissregna, så alla försvann in i sina tält och campingen låg öde någon eller några timmar (ingen tidsuppfattning just då). Vi hamnade i skånetälten som var cpstort och torrt och bra, till skillnad från vårat som ungefär bestod av våra gigantiska väskor och två ouppblåsta luftmadrasser och sen var platsen slut. I tältet var jag mest aspackad och dum i huvet men det gick över lite senare tror jag.. Jag minns att vi fick bevittna typ runt 10 killar i kalsonger springa runt planen i ösregna på en i övrigt folktom camping :DS fin syn. och jag skaffade en sala-vän som hette lina och var hur härlig som helst. Hon jag och cissi tog en campingrunda sen när regnet slutat, då vi gick runt och sjöng en oruplåt med egenpåhittade texter.. sen åt jag en hamburgare och efter ett tag tröttnade jag på skiten och la mig i tältet.

söndag
Fet åka hem-ångest och allmän annan ångest präglade våran söndagförmiddag. Vi var nog sist på campingen att börja packa ihop tältet (dom har en sträng och idiotisk policy att alla måste vara därifrån vid 12) och sen gick vi SAKTA bort mot Ica eftersom cecilias fot var helt blå och jättestor och vi hade massa packning. Vi satte oss utanför entrén, återigen fångade vi folks blickar, speciellt med min partyhatt <3 och cissis hula hula-krans. Där satt vi ett par timmar och den tiden kan väl sammanfattas med de poetiska orden "our eyes were dry but our hearts was aching" Sen blev vi upphittade av några eksjökillar som skulle med samma tåg som oss och underhöll oss med att berätta hur dåligt de mådde hela vägen. Speciellt en av dom.

På kvällen åkte jag hem till sara som fyllde år :) sen var helgen slut. Förutom lite missöden helt jävla underbar, och för det tackar jag STELLAN THE MAN - vår pojk !

Kanske ganska onödigt detaljerat berättande (jag bara är sån,. man somnar när jag pratar d:) men mår så himla mycket bättre efter att ha skrivit dethär <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0