arvika <3


oj, har det gått en vecka nu alltså? 

Förra tisdagen gick jag upp omänskligt tidigt, packade min väska med så mycket som bara gick att få med & satte mig på tåget mot arvika (ett antal stopp & byten på vägen men ändå). Det tog ungefär halva dagen och under hela resan tänkte jag mest "varför gör jag det här för?"  Jag trodde att det skulle vara skittråkigt att dra på festival själv och förberedde mig på att ingen skulle prata med mig på hela veckan. HAHA vad fel jag hade, och vad glad jag är att jag åkte!

När jag gått av tåget, satt mig i Alfons bil, åkt till festivalen och satt upp mitt tält i vårat camp som till & med hade en egen blomrabatt så insåg jag för det första att jag hade tagit på mig alldeles för mycket kläder för det var äntligen sommarvarmt (vilket det var hela underbara veckan förutom sista 2 dagarna), och sen att de jag skulle jobba med var hur härliga som helst! tack tack tack för en jättebra vecka!

Orkar faktiskt inte skriva så mycket mer om veckan och så nu men kan ju sammanfatta lite,

band jag såg:
timo räisänen
(alltid så jävla bra och han tog av sig tröjan helt frivilligt d:)
dr kosmos (sån jävla tur att dom hoppade in i spelschemat)
håkan (hade räckt med bara den konserten för att jag skulle vara lycklig resten av sommaren)
kent (behöver inte ens beskriva hur bra jag tyckte dom var, alla som känner mig vet)
trots att jag jobbade 9 timmar varje dag lyckades jag alltså se lika många band som på hela hultsfred.

mat jag åt:
äcklig funkismat - värre än skolmat när den är som värst typ
ganska mycket munkar
ännu mer djungelvrål
mcdonalds x2
& så lite festivalmat, typ en såndär baguett med tsatsiki & kött & sallad

antal öl jag drack: förmodligen inte mer än 10 eller så (lyckades bli full 2 ggr på det dock haha)
antal timmar jag sov: förmodligen inte mer än 20

saker jag tappade bort/glömde kvar
1 tröja
1 handduk
1 linne
min keps
och värst av allt mitt tält som inte läckte in en droppe fast det tokregnade





Nu är jag alltså äntligen hemma men fyfan vad tomt det känns.. saknar mitt safety crew & alla underbara dräggiga festivalbesökare, jag saknar värmländska, norska, stockholmska, jag saknar nästan till & med bajamajorna, äckelmaten, myggorna och att vakna jättetidigt av att det är så varmt i tältet att man inte kan andas.. JAG SAKNAR ARVIKA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0