en vanlig lördag i köpenhamn, med en äcklig twist på slutet

Guide till hur man festar i kopenhamn utan att aga ett ore:

For det forsta ar det bra att ha vanner som valdigt garna vill att du ska med ut, som kanske har lite overbliven alkohol nanstans som dom inte pallar dricka sjalva utan kan skanka bort i valgorande syfte.

Sen ar det viktigt att ha en bra installning. Inte "vad full jag ska bli ikvall" utan snarare "lika bra att jag inte dricker sa mycket idag, jag har ju anda festat ratt hart hittils. Battre att bara hanga pa ut och ta hand om/skratta at mina fulla vanner och ha kul anda"

Sen nar man gar ut gar det till ungefar sa att man forst hittar nanstans att sitta, vilket nastan alltid innebar att man far dela bord med framlingar. Och da far man ju vara glad och trevlig och presentera sig.

Det som brukar handa da, om man ar svensk och tjej, ar att folk (manliga danskar) ar valdigt trevliga tillbaka. Sen far man ALLTID fragan "jasa ar du fran Malmo?" Som om Sverige endast bestar av Skane. Sen brukar samtalet leda in pa "hur kommer det sig att du flyttat hit da, vad gor du osv". Och da maste jag ju svara som det ar, att for tillfallet gor jag inte mycket alls mer an soker jobb.

Reaktionen pa detta skulle man kanske kunna tro blir ungefar "hmmpf, komma har och snylta pa vara danska skattepengar, dalig stil" men nehejnej. Igar tillexempel lat det ganska exakt sahar:

"Jaha, sa man kan saga att det ar jag som betalar din lon da" (belaten min)
"Haha ja sa ar det ju faktiskt, tack sa mycket for det" (charmigt leende)
"Det gor jag sa garna, mycket hellre an jag betalar hans" (pekar pa sin arbetslosa polare)

Sen pa nagot magiskt satt slutar kvallen med att man blir full iaf. Utan att det var meningen.

Om man har riktigt tur och ar full och dum och lite acklig som jag var igar.. sa hamnar man brevid ett annat gang pa kebabstallet klockan 6 pa morgonen som sitter och diskuterar hur mycket tjejen begar for att ata det som ar kvar i deras majonasburk. Hon tycker 200 han sager "njaaa, 50" och diskussionen pagar fram och tillbaka ganska lange tills jag hoppar in i samtalet och sager "jag gor det for 50".

Det ar ganska ackligt att ata endast majonas. Men ganska lyckat att ga ut pank och komma hem med 50 kronor pa fickan och ha blivit full under tiden.

Ikvall ska jag fan inte gora nagot annat an att sova.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Det e så vännen, har ju fått dela denna erfarenhet med dig en kväll, helt galet kul! Keep on going!

2010-03-24 @ 05:23:05
Postat av: Cecilia

Saknar cph och dig!!!

2010-03-24 @ 21:27:51
URL: http://cicii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0