what's up?

Igår så spenderade jag kvällen hos systrarna Anderö. Det var mysigt som alltid, vi käkade morötter och kollade på Highway - äntligen fick jag se hela! (Cecilia, något måste vara väldigt fel med din dvd). Åh suck snyft grr mums, JAKE GYLLENHAAL alltså <3 Min största kändiscrush efter Thåström och i lite lämpligare ålder med.

Sen kollade vi på Inglorious Basterds (fjärde gången för min del nu) :P Men det var nog bra att jag kunde den utantill så att jag kunde säga till Stina och Sara när dom skulle blunda.

Innan jag åkte till Sara så var jag tvungen att säga hejdå till Kalle och det var ganska sorgligt tyckte jag. Men upptäckte att jag råkat sno med mig en av hans strumpor så jag kan ju gosa med den när jag saknar honom för mycket sen liksom!

Och idag dårå, så har jag varit astrött för jag kunde inte somna igår alls! Sara väckte mig lite innan ett för att dom skulle åka och handla och sånt. Så jag åkte med och fick för mig att det var min uppgift att bära alla kassar, vilket jag la min själ i och bar och bar tills händerna blödde för att sedan inse (eftersom dom stannade till hos sig innan dom släppte av mig) att jag egentligen kunde legat kvar och sovit en timme till.

Sen var jag hos polisen och hämtade mitt nya id-kort. Kändes inte så lyckat att jag ser ut som en liten uppskrämd 13-åring på kortet som ska bevisa att jag är stor nog att komma in på krogen osv. Men men, förhoppningsvis blir det bättre om fem år när jag skaffar mitt nya!

10 minuter senare står jag vid stationen och väntar på den kära 312an och ser en man som står och njuter av en cigarett. Då känner jag att det fan är nog med mina rökfria dagar och frågar honom om han inte kan skänka mig en. Då kollar han väldigt misstänksamt på mig och säger "nej, du är minderårig". Jag blir såklart lite paff och skrattar och säger "nej jag är 20 faktiskt" Då undrar han "har du nåt leg ellernåt då?" Och visst har jag det! Slänger fram mitt färska leg som han studerar noggrant. Sen ger han mig en cigg efter att ha kollat runt för att försäkra sig om att det inte står några poliser i närheten redo att anhålla honom. Tack tack du okände man på stationen, och vilket konstigt och bra sätt att inviga mitt leg.

Nu försöker jag hjälpa min brorsa att planera sin utbildning, tänker mig att han ska bli känd regissör och sen ta med mig på oscarsgalan och liknande. Där ska jag träffa Jake som självklart blir förälskad i mig och så gifter vi oss på en strand i solnedgången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0