sista dagen

På månaden. Ekonomiskt sett alltså. Imorgon finns det inget som tar en, jag är kung kung kung i baren osv.. men idag är jag pank och bakfull som vanligt. Sov till fem, hittade 3 st tvåkronor i min klädhög på golvet. Köpte en cola och gick i regnet (det regnar alltid här i köpenhamn nu för tiden) till biblioteket där jag nu sitter och tycker synd om mig själv och längtar tills imorgon.

I fredags var det en typisk gå-ut-efter-jobbet-på-en-fredag-natt. För det första är man helt slutkörd i huvet och kroppen. För det andra köper folk alldeles för mycket alkohol - öl, vodkaflaskor & gammeldansk(!) rullar in på bordet. För det tredje så blir jag aspackad och pinsam och får för mig att jag ska med en kollega hem till malmö. Det tyckte inte han. Det budskapet missade jag totalt. Jag kommer dö nästa gång vi ses, vilket är på fredag.

I lördags mådde jag skit hela dagen på jobbet. Sen ville jag bara hem och sova, men då skriver Lea att hon är ute och jag tänker att jag kan ju titta förbi baren som ändå ligger på vägen. Har inte sett henne på een månad eller nåt liksom. Eftersom jag inte har några pengar passar det mig väldigt bra att Lene (restaurangchefen) är sugen på att sitta kvar efter jobbet och snacka och dricka vin. Hon dricker ca ett halvt glas, jag resten av flaskan. När jag väl vinglar in på baren Lea var på är klockan typ halv fem och hon har stuckit. Så jag stannar kvar och dansar med folk jag aldrig mött tills det stänger, sen går jag hem.

Igår mådde jag inte heller så bra, men pernille lockade med mig ut efter jobbet ändå. Härlig helg. Fantastiskt liv jag har. Helt förstörd. Nu stänger biblioteket så jag ska väl hem och sova. Det regnar iaf inte längre.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0