working nine to five

Okej, jag har kommit pa nackdelar med att jobba som bartender.. Man kan inte planera in nagot dagen efter, for man orkar helt enkelt inget alls forutom ligga ner. Pa sin hojd ga och kopa cola pa kiosken mitt emot. I alla fall om man har generosa gaster som garna vill bjuda pa shots osv natten lang. Och jobbarkompisar som tycker att "en ol efter jobbet" ar en bra ide nar man slutar kl 05, sa man kommer vinglandes hem pa sin cykel kl 07 efter att faktiskt ha tackat nej till den riktiga efterfesten.

Idag skulle jag egentligen ha stadat hela lagenheten tankte jag, for Megan skulle kommit hem imorgon. Nu gor hon inte det anda sa jag har kanske nagra dagar pa mig (har dock ingen aning om vilken dag Anna kommer). Men efter detta skulle jag akt till morsan och firat lite pask. Tror det far bli imorgon istallet.

Men en positiv sak ar att jag maste lara mig dricka med matta. Till skillnad fran nar jag dricker privat och helst vill dricka sa lite som mojligt men anda bli sa full som mojligt, sa maste jag nu tanka helt tvartom. Jag hinkar i mig vatten och cola som en galning mellan drinkarna for att jag ar livradd for att bli sa onykter att jag inte har koll pa det jag ska gora.

Dessutom ar det lite av en egoboost att sta dar.

Okej nu somnar jag en stund. Sen kanske jag tar tag i disken. Eller sa kanske jag sover lite till.


Kommentarer
Postat av: Määx

Haha :) Simone då, du får ta det lite lugnt på jobbet ;)

2010-04-05 @ 04:08:14
URL: http://thenewview.blogg.se/
Postat av: Cecilia

you're too busy du måste höra av dig. SAKNAD DU EEEEEEEEEEEEe

2010-04-06 @ 17:39:26
URL: http://cicii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0