i mitt land så får man inte vara förmer, det här är Sverige och vi gråter aldrig mer



Hamnade ju pa efterfest i onsdags efter jobbet, trevlig liten tillstallning med falafel, ol & jordgubbar. Blev inte samre av att radion var pa och spelade kent.

Sen dess har jag varit som besatt och lyssnat pa bara dom och inget annat. Det ar nog det mest sjalvklara bandet jag vet. Jag alskar allt dom gor. Och i sommar ska jag se dom igen.


Blir forresten alltid lika glad nar jag moter danskar som kan och gillar svensk musik. Alltsa forutom det alla danskar kanner till som Boten Anna, Alla som inte dansar ar valdtacktsman osv. Hojdpunkten var nog nar Cecilia var har och vi var pa efterfest hos en skitsot 18-arig kille som vi tidigare varit och sett spela pa en bluesbar & blivit lite kara i, sen tog han fram gitarren och sjong thastrom & cornelis for oss <3<3.

Eller i onsdags pa falafelstallet motte jag 2 killar och den ena sa(nar han insag att jag var svensk), "om du kan den har sangen ar jag din for alltid." Och sa borjade han sjunga "Kan jag ga med dig hem fran bussen.." Han alskade Hakan Hellstrom, och han alskade mig nar jag fortsatte "Kan du möta mig på bänken där vi delade den första folkölen?"

Och bara som i onsdags (och flera ganger innan), nar jag hor introt till en kentlat och sager nat i stil med "mm vad harligt, svensk musik" och en dansk sager "Ja, det ar ju kent."

Hur manga svenskar kan nagon dansk lat alls? Pa danska alltsa? Innan jag flyttade hit hade jag hort EN.. Gør Mig Lykkelig med Kim Larsen (fast bara versionen som ar pa bade danska och svenska).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0