fate

Ledig dag, thank God! Ligger och lyssnar pa lite skon soul och funderar pa ifall jag ska gora nagonting idag over huvudtaget. Vet att jag har en hel del jag verkligen borde.. men min kropp verkar inte vara sugen pa att lamna sangen alls.

Det ryktas pa jobbet om att vi far dricks utbetald de narmaste dagarna (och lon pa torsdag) sa jag har skramlat ihop manadens sista pengar och tankte att jag skulle spend it all. De bestar av 3kr pa kontot, 4 enkronor, 5,50 i pant & sen en tia jag hittade i en jacka jag inte anvant pa lange. Sa vad kan vara bast att spendera dessa ca 20kr pa? Cigg eller cola ligger ganska hogt upp pa listan.. eller eventuellt nat som gar att laga mat av.

Maste nog sova pa den saken en stund. Tills Megan kommer hem fran skolan och ger mig update om hennes helg.. har fan inte hunnit prata med henne sen i fredags och vi bor i samma rum :o

Pa lordag forresten, forutom att min alskade cicitwist kommer hit sa vi kan go crazy i kopenhamn igen, sa atervander den forsvunna vaskan antligen. Vilken vaska? Jo den handvaska innehallande allt viktigt i mitt liv, sasom mobil, planbok & nycklar (samt typ tusen andra saker jag tydligen ansag nodvandiga som mossa, vantar, 2 lappglans, 2 nagellack, 2 parfymer, spegel, borste osv) som jag i extremt onyktert tillstand tappade bort pa hotellet i Nassjo juldagen 2009. Tre manader efter detta, nar jag hunnit fatt mitt liv slaget i spillror och byggt upp det igen, sa far jag ett mail om att den visst funnits i baren hela tiden. Och nu annu en manad senare, tack vare att cecilia var sa otroligt javla underbar och akte till nassjo och tillbaka for att hamta den sen ska slapa den anda hit via helsingborg, sa hamnar den aterigen hos sin ratta agare.

Inte for att jag har sa stor nytta av nycklar till en lagenhet jag inte ens bor i, en mobil med ett nummer som ingen langre anvander och en planbok med kort som ar sparrade och ersatta MEN det kanns valdigt mycket battre an att nagon okand manniska skulle haft alla mina grejer. Och gott att fa tillbaka overhuvudtaget.

Nar jag tanker pa det ar jag nastan glad att jag tappade den. Om jag inte gjort det hade jag sakert bott kvar i min ensamma, dyra lagenhet och sakert jobbat kvar pa mitt skitjobb i skitbutiken med skitchefen och nat jag definitivt inte gjort om inte det hant ar traffat megan & anna. Lite sjukt nar man tanker pa det..


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Fäään diggade det här inlägget. Så fint flow i texten, hah ;D För övrigt så längtar jag så jävla mycket tills vi ses <3 nu är det inte långt kvar. Pusspusspusspuss finafinafina

2010-04-26 @ 18:23:13
URL: http://cicii.blogg.se/
Postat av: Cecilia

PS Lyssna på den här låten och längta efter mig hihiihhi: http://www.youtube.com/watch?v=ilI9g1AOOAE&feature=player_embedded

2010-04-26 @ 18:23:48
URL: http://cicii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0