i somras när jag precis flyttat in hit och inte hade internet men lite bloggabstinens skrev jag det här..

I look back twice, just to be on the safe side
20 Aug. 09, kl 03.30

 

Första natten i min nya lägenhet. Första gången i mitt liv som jag bor helt själv någonstans. Nu kan inte sova, mest för att jag redan sovit halva dagen kanske.

 

Jag har bytt Köpenhamns renaste, grönaste, mest lugna stadsdel Frederiksberg, mot Norrebro. Ungefär lika långt från mitt-i-stan men istället för att bo granne med en bang&olofsen-butik, en italiensk restaurang som fått massa utmärkelser, klädaffärer á la Fred Perry och feta villor så bor jag granne med typ.. shawarma(kebab)ställen, bensinmackar, hyreshus & ett antal små butiker/kiosker med grönsaksstånd utanför och skyltar på arabiska.

 

Förut bodde jag i en liten enrummare med heltäckningsmatta (pyntad med små hål från tappade ciggaretter) som delades med två alkoholister som aldrig sov. Där man typ behövde flytta på en fåtölj eller ett bord för att komma fram till toalettdörren som inte gick att stänga eftersom den blivit söndersparkad och om man hade kunnat stänga den hade man inte sett något för att lampan var också sönder och varenda centimeter i hela bostaden var överanvänd av tomburkar eller smutskläder eller rena kläder på tork eller vad som helst som man kan ha i ett rum d: Nu bor jag, bara jag, i en ganska stor 2:a med trägolv och vita väggar och en liten uteplats där jag skulle kunna lägga mig och rensa ogräs en hel helg om jag ville. Min inredning än så länge består av en enkelsäng i sovrummet, en liten tv med några högtalare i vardagsrummet, en rad med skor i hallen & en resväska på sovrumsgolvet med kläder som inte fick plats i min garderob. I mitt kylskåp har jag en liten yoghurt, några grönsaker och 3liter cola.

 

Hyran är förresten nästan exakt samma.

 

När jag öppnade det här dokumentet trodde jag nog egentligen att jag skulle skriva av mig massa om saker jag tänkt på och känt de senaste timmarna när jag legat i min tomma lägenhet & lyssnat på mina natt-spelningslistor. Har kollat igenom alla mina bilder från typ 04-08 tänkt tillbaka och känt hur tiden bara går så jävla snabbt och att de senaste månaderna av mitt liv inte liknar något jag någonsin upplevt eller trott jag skulle få uppleva..

 

Men skippar att gå in för mycket på allt det där. Nöjer mig med att skriva att jag tror att flytta till Köpenhamn känns som det bästa och viktigaste jag gjort. Även inräknat allt hemskt. Jag är precis där jag vill vara just nu och ett tag framöver. Från och med nu går det uppåt.

 

 

Den här låten är förresten mitt soundtrack för den senaste tiden.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0