när simone blir förbannad

Jag blir inte särskilt ofta arg.. sur och irriterad visst, men inte förbannad så att jag skäller ut någon eller så. Men idag har jag varit det så in i helvete och det var hemskt. Just för att jag aldrig är det så vet jag inte hur jag ska bete mig för att hantera det.

Anledningen var att igår så berättade jag för chef-adam vilka datum jag inte kan jobba i december. Och han sa typ "visst, skriv bara upp det" så det gjorde jag. Han har dessutom vetat länge att jag ska till Sverige över jul. I alla fall. i morse får jag ett sms av honom (väcks av det dessutom) där det står att han har gjort schema fram till 27dec och att det är upp till oss som jobbar att byta med varandra om vi inte kan, för han kunde inte ta hänsyn till när alla vill vara lediga :o

Det var liksom droppen. Speciellt efter hur bitchig han varit senaste tiden och att jag inte får så mycket tider som han vet att jag behöver. Först tänkte jag skriva ett jävligt surt sms tillbaka men bestämde mig för att vänta tills kl 4 när jag kom till jobbet och ta det face to face. Det här förstörde verkligen hela min dag och det enda jag kunde tänka på hur jag skulle uttrycka mig så att han skulle fatta vilken jävla idiot han var och att jag fan inte tänker stanna i danmark bara för att jag eventuellt inte kan byta ett jobbpass osv. Var också skitnervös för att jag bara skulle bryta ihop eller få black-out och bara stå som en idiot och inte veta vad jag skulle säga alls.

Klockan närmar sig fyra och jag sitter hela vägen i bussen och peppar mig själv "stå på dig nu simone, ta ingen skit" osv á la Grynet. När jag kommer in i butiken står han i kassan och ser skitglad ut, hälsar ovanligt trevligt och frågar hur det är. Jag säger nåt om smset han skickade och typ "menar du att jag kanske måste jobba i jul nu eller?!" DÅ SÄGER HAN: "nej du skrev ju upp på ferieplanen att du skulle vara ledig så jag har inte gett dig några tider dom datumen, det smset skickade jag till alla"

Så så var det med det :p Efter det var dagen skön som fan trots massor att göra. Skulle bli bjuden på mat av Tore som jag jobbade med så jag sa att jag ville ha en veg-burgare från burger king (upptäckte för 2 veckor sen att dom serverade det och att dom är helt okej). Som dom flesta danskar så kollade han på mig som om jag var knäpp när jag sa det och trodde inte att det fanns. Jo sa jag, jag åt en för två dagar sen exakt därifrån. Så han gick över gatan och skulle hämta mat och kommer tillbaka med ett hamburgerbröd med endast två sånadär äckliga gurkor och lite ketchup :D:D:D:D

Det hade tydligen vart en ny förvirrad kille som jobbade och när Tore beställt en vegetarisk hamburgare hade han kollat lika oförstående på honom som Tore på mig när jag sa det och sagt "vadå, en hamburgare utan kött?" och Tore hade sagt "ja, jag antar det.."

Jag nöjde mig med pommes frites-skruvar och cola!

Kommentarer
Postat av: porque no?

Haha! Ägd :D

2009-11-29 @ 17:16:26
Postat av: M

HAHAHA HAMBURGERBRÖD UTAN KÖTT :D:D:D HAHAHAHA!!!!!

Och jag är jätte sur på mig själv eftersom jag vill säga upp mig men inte vågar. Min chef är djävulen själv :o

2009-11-30 @ 12:42:32
URL: http://thenewview.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0