är man så skev i huvet att man inte kan äta kött får man väl äta sig mätt på sina jävla rotfrukter innan man går nånstans.

Igårkväll var vi hos en kompis till pappa och skulle käka. Fint, tänkte jag, då får man dricka öl, och glömde bort själva matdelen d; Det visar sig att det blir hemmagjord pizza, med köttfärs! Så min omtänksamma far ropar in mig i köket  och förklarar för vår värd Anders att jag nog vill ha något annat på min pizzadel än just köttfärs. Jahaja säger han obekymrat, öppnar kylskåpet och ska börja rabbla:

-Då ska vi se, det finns skinka om du vill ha.. salami..köttbullar hehe, hm ja det var nog det.
-Ehe, säger jag lite försiktigt då (man vill ju inte vara besvärlig liksom). Du kanske har nån tomat ellernåt?

Pappa står och flinar lite åt mig och åt Anders som inte har nån aning om att jag inte äter kött sen typ 3 veckor tillbaka. Ska tillägga att det här är en kille i pappas jaktlag som har älg & rådjurshorn hängandes på sin vägg och som jag ätit ett antal biffar, stekar, grytor och entrecôter hos i mina dagar.

- Vadå har du gått och blivit vegetarian? (Skämtsamt)
- Hehe ja jag har visst det..
- Hur tänker du då? (Väldigt skeptisk min)
- Njäe.. jag tyckte inte det kändes rätt att äta kött bara..

Var inte så sugen på att hamna i någon diskussion precis, Lyckligtvis var inte han heller det utan han mumlade bara nåt "jaha där ser man" öppnade frysen och tog fram lite räkor till mig. Som jag snällt fick pilla i mig samtidigt som jag satt och tänkte att vadfan, är det såhär jag ska ha det nu? Vad har jag gett mig in på?

Jag fick min öl iaf och hade en alldeles lagom trevlig kväll som jag spenderade genom att inte kolla på film.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Haha!!

2009-03-23 @ 13:48:15
URL: http://cicii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0