sunshine

Idag tog vintern slut! Eller idag har jag iaf haft riktiga SOMMARKÄNSLOR. Kan tyckas att jag överdriver och borde kalla det vårkänslor, men nejnejnej. Det råkar vara så att saras balkong är så finurligt byggd att det är riktiga väggar på alla sidor utom en, ganska fritt från vind alltså. Så i en rökpaus(från livet) vi hade idag när solen sken så märkte vi att det var varmt, alltså på riktigt varmt verkligen  ..så vi tog av oss så mycket vi kunde utan att göra grannarna för upprörda/upprymda(?) och satte oss i solen och lyssnade & sjöng på reagge :D :D :D

När det var vindstilla & man blundade (så man inte såg snön) & vände ansiktet upp mot solen, så kunde man lätt tänka sig att det var en härlig sommardag, helt lovely. Och efter 45min eller så när vi gick in, så hade jag fått en vit linje där mitt linne slutade.. det är väl lycka eller vad?

Ingenting, inte ens att jag av någon anledning behövde kolla på världens mest kassa, pinsamt tråkiga, dåliga överskattade låtar & artister i fittmelodifestivalen kunde förstöra min dag efter det (Petra är ju rätt skön ifs). Och inte heller Saras köttätande monster till grannars antistöd till att jag typ bestämt att jag vill bli vegetarian, (detta tack vare alla moraltest i p3s Christer som jag spenderade min torsdagsnatt med att lyssna igenom). Jag tror de försökte övertyga mig om att det skulle vara mer hemskt för djuren om vi människor inte åt kött(?) Deras argument var iaf så konstiga att man inte ens kunde svara på det, men dom verkade lyckas med att övertyga sig själva iaf :D Jag oroar mig dock lite över att jag redan 2 dagar efter att den här idén börjat, inte kan se en Mcdonaldsreklam utan att dregla ner soffan :o

Lär ju märka så småningom om min moral väger tyngre än mina smaklökar! Så länge sover jag gott i tron att jag är en lite bättre människa än förut, jag funderar även på att bli någon slags greenpeace-aktivist så småningom :) Undrar om detta är någon slags 20årskris? Bara ungefär 42 dagar ellerså kvar nu nämligen...Inte för att jag räknar!

Aja, tack för uppmärksamheten,
pusspuss

(och haha, herregud jag fattar inte varför jag tycker att jag måste använda parantes i typ varje mening förresten, ursäkta mig för det)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0