snälla snälla snälla

Okej jag hatar melodifestivalen, och jag bryr mig inte särskilt mycket om vem som vinner eller är med.. Men jag har råkat läsa ett antal blogginlägg om Caroline Af Ugglas bidrag där alla verkar tycka att hon är det mest pinsamma och dåliga som stått på en scen. Jag var tvungen att kolla och jag blev tvungen nu kände jag, to make a statement: Jag tycker att ni tycker jättefel d: Ok jag inser att man inte kan tycka att en persons åsikt är fel(a).. Men hallå, låten är ju klockren! Kan ju vara så att jag råkar känna igen mig i låten extra mycket pga min känslomässiga situation osv blabla.
Feel free to make your own opinion.. (eller lyssna lite på Janis Joplin-covern En bit av mitt hjärta, den är bättre)



Jag tycker den blir bättre för varje gång. Och liksom så simpel text som säger så jävla mycket, och är så rak & ärlig som något man faktiskt skulle kunna säga till någon och mena. Och hon är annorlunda, och sig själv och förmedlar lite äkta känsla när hon sjunger. Hur cool som helst tycker jag. Och så blir hon trackad överallt och hatad rent av ;o Det enda pinsamma är ju att detta är folk som liksom sitter och tycker att typ EMD & Shirley Clamp är bra musik.

Haha fan nu höll det här blogginlägget (och att någon ville tipsa om en Marilyn Manson-video på youtube) på att sluta i total katastrof - min framtida mans död ;o Jag råkade trycka på en länk jag fick skickad till mig och bloggsidan försvann ;S Men tydligen sparas det man skriver automatiskt om man råkar ut för detta! Följden av att mitt blogginlägg förintats hade alltså kunnat bli skuldkänslor utan dess like leading to självmord och sen hade jag fått vara ensam och olycklig resten av livet. Logiskt som fan d: Tur  iaf att det inte blev så. Inte bara för mitt kärleksliv utan alla som annars gått miste om mina åsikter om en viss låt.

Nu sitter jag och tänker tillbaka lite på min helg som har bestått av en alldeles för förfriskad fredag som typ slutade i däckande i soffor och ingen utgång och sen en lördag med ashärlig maskerad (25&30-års firande av människor jag inte träffat förut). Det jag kommer fram till är att jag har saknat mitt liv som halvalkoholist och nog ska försöka återgå till det. Välgörenhetsbidrag till förmån för dödandet av Simones lever och hjärnceller välkomnas i flytande form!


Nu ska jag ta och ringa Andreas som jag inte pratat med på flera evigheter, tur för mig att han också är sömnlös (:
Pusss

 


Kommentarer
Postat av: Malin

Texten är det inget fel på, men resten :P Det är absolut ingen låt som vi hade kommit långt med i ESC sen, och det är ju ändå det som räknas. tänk den där låten på engelska, det hade blivit helt fucked up.. & som sagt. texten kanske är bra, men resten är skit :P

2009-03-16 @ 21:47:45
URL: http://endelavmalin.blogg.se/
Postat av: simone

Jaja, smaken är ju delad (: men jag syftade inte något på tävlingen precis, den suger ju i vilket fall.. tyckte bara låten var orättvist mycket hatad utan anledning med. Haha, men jag lovar jag ska inte tvinga dig hänga med på henne om hon kommer till hultsfred (;

2009-03-16 @ 22:18:11
URL: http://climbingupthewall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0