heja bögfilmen

Precis avnjutit sista minuterna av Oscarsgalan jag längtat så efter! Men fan vad nära jag var att missa hela skiten!  jag har ju inte sovit på jag vet inte hur länge och fick nog strax innan 2-tiden vääldigt svårt att hålla ögonen öppna, mitt i red carpet-programmet. Jag slumrade till & började seriöst fundera på att lägga mig istället, men jag hade lovat att väcka alexander så det fick bli att kolla.. Helt klart värd natt. Kändes inte ens som det höll på alls länge, hade förväntat mig mycket segtid men jag var inte ens nära att somna en gång när det väl börjat :)

Hugh Jackman var lagom fantastiskt grym och sjöng & dansade & hela hollywood verkade älska varandra & alla vinnare och nominerade fick och var värda massa beröm & det var humor och allvarligt och väldigt vackert. Framförallt var det en jävla massa bra film!

 

Såklart så vann Wall-e bästa animerade, och Slumdog Millionare totalregerade & till min stora lycka fick Sean Penn en oscar för Milk<3 fast alla var så säkra på att Mickey Rourke skulle ta hem den kategorin. Extremt tårvänligt och så jävla rätt var det även när Heath Ledgers familj tog emot hans oscar. Det enda jag skulle velat ändra var att det skulle finnas fler priser i varje kategori så alla som förtjänar får ett d: eller iaf att Frost/Nixon kunde fått något litet pris för cinematography eller så. (tur att jag inte hann med alla filmer ändå, vad jobbigt om jag behövt heja på fler)

Får bli att se inspelningen imorgon igen haha!
Måste nog försöka sova något nu iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0