simone <3 svenskpop

Godafton vänner och ovänner. Jag ligger och funderar på en sak som är ganska klurig.. Vilka är detta årtiondets 10 bästa svensktillverkade låtar? Pågår nämligen en omröstning om det på p3 och dom är just nu nere på 100 låtar och jag kunde verkligen inte välja. Så jag gjorde det till ett projekt och donade en spotifylista med dessa 100 för att känna efter lite.. Tycker bara att nästan allt är så jävla bra (A) Klart det finns några stolpskott som drar ner standarden såsom Boten Anna osv. Men överlag liksom :o

Ta en titt själva och förundras över alla grymma artister vi uppfostrar därhemma

Och förresten, grejen att det blir nytt årtionde snart?! Kommer kliva in i mitt fjärde årstionde hittils (80,90,00,10) känner mig gammal fan :D

Nu har jag en date strax så puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0