rapport från cop15

Det händer grejer i Köpenhamn dessa dagar. Jobbade ju idag på morgonen och det var poliser lite överallt, vi blev ombedda att ta in våra skyltgrejer som brukar stå utanför butiken eftersom det kanske skulle bli förstört annars och Mcdonalds på andra sidan gatan har spikat igen fönstrena eftersom de tillhör riskgruppen för att bli bombaderade av stenar.

Ett annat tecken på att det är klimatmöte i stan var att gatorna befolkades med en massa miljöaktivister, ni vet såna här greenpeacetyper med dreads och piercingar klädda i fjällrävenryggsäckar och palestinasjalar som säkert är veganer osv. Yummie! tänkte jag och drog på mig en sweatshirt med anti-kärnkraft-tryck och försökte se så snygg och miljömedveten ut jag bara kunde när jag stog där och vek tröjor.

Men tydligen var de mer intresserade av att demonstrera för en bättre och grönare värld än att köpa I <3 KBH t-shirtar och flirta med mig :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0