när det lider mot jul

Vill tacka tiden för att den går fort för tillfället, det är alltså endast en liten ynka vecka kvar tills jag sitter i jönköping hos cecilia och myser med vin och mat och ja, henne framför allt <3 Att tiden går så fort beror väl ganska mycket på att jag nästan bara jobbar och sover bort den. Inatt/idag sov jag tillexempel från 05-17, man kan ju ifrågasätta hur normalt detta är men i alla fall.

Kanske dags att börja fundera på att tvätta-städa-diska min lägenhet så jag slipper komma hem till ett bombnedslag i januari. Planerar in det imorgon så kanske det blir av på fredag eller något. Mitt luciafirande idag har bestått av att jag hade Sveriges televisions luciatåg på i bakgrunden utan ljud när jag läste bloggar förut och jag har fortfarande varken adventsljusstake eller stjärna eller något annat julrelaterat här hemma. Kommer nog få en julchock när jag kommer till Sara sen, positivt menat alltså! Den som bjuder mig på den första lussebullen/pepparkakan/glöggen kommer bli min personliga julängel och får många pluspoäng i mitt hjärta!

Förresten, när jag skrev om julmusik förut och att det inte fanns så mycket menade jag såklart förutom dessa:

A Christmas Duel - The Hives&Cyndi Lauper, Don't Shoot Me Santa - The Killers, Falling In Love (With Christmas Time) - Moneybrother&Jerry Williams och Little Drummer Boy - Jackson 5 (den med David Bowie & Bing Crosby har alltid varit en favorit men i år är det den här som gäller).

Måste även få flika in min mest nostalgiska julsång i hela världen, i mina barndomsjular spenderades chokladkalenderöppnandet och den nästan ohälsosamma längtan till den 24e med denhär låten i kasettbandspelaren. Oslagbar!


Kommentarer
Postat av: Cici

hinner inte baka lussebullar men glögg & pepparkakor kan vi ordna!

2009-12-14 @ 00:02:36
URL: http://cicii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0