the festmetod

Det värsta med att ha fest, är när man vaknar upp med en ganska go huvudvärk och ett hus fullt av burkar, glas, flaskor & snus&fimpar lite här och där. Man har som tur är tyckt att det är en bra idé att röka inomhus & att laga för gammal konservmat i något som inte ens är en kastrull. Enligt vanlig feststandard har man spridit ut en kortlek + sanning&konsekvensspel i ett helt rum och sen hällt öl och annat på så att det klibbar fast i golvet och bordet. Att göra samma sak med alla cd-skivor är kanske också roligt. Och att bara dra fram diverse grejer som man hittar längst in i  garderober och förråd och sånt. Eller sminka någon till påskkärring och tappa ut puder över hela badrummet.

Det är alltid extra extra kul att vakna upp till sånt när man vet att ens släktingar anländer inom 2 timmar. Det är lika bra att klargöra att man är bakfull på en gång så att de inte förväntar sig att man ska vara trevlig även fast de har med sig presenter osv. Jag gjorde detta inte genom ord utan genom appearance; samma kläder som jag festat & spillt lite på & sovit i, den klassiska "sminkningen" mascaraklumpiga ögonfransar, kajal som är lite på gränsen till för långt utanför ögat och lite gnuggigt sådär, hår som liksom är fult platt fast ändå rufsigt & en andedräkt som man inte ens ska prata om. Om inte det skulle vara tydligt nog, så valde jag att ha på mig de asheta rosa brillorna utan glas som jag kastade iväg igår i nattmörkret bara för att Max inte skulle kunna ta dem med sig hem. Och satt fastklistrad i en stol hela dagen och rörde mig endast då jag fyllde på mitt colaglas (100 gånger) och tryckte i mig chips.

Men förutom det och att det inte kommer  alls så mycket folk som man trott så är det fan askul att ha fest. Nästan underbart. Speciellt när folk man gillar som fan men inte träffar så ofta kommer, och man börjar dricka sådär lagom tidigt och lite för fort men lagom mycket (ungefär så mycket att man gärna lägger sig på golvet och låtsas vara en säl & man kommer ihåg vilka som var där och ungefär vad man gjorde men inte riktigt vad man har sagt till folk, och verkligen inte vilken ordning saker hände, och man kanske råkat skicka några sms man egentligen inte vill skicka) Men det allra roligaste när man har en fest, är nog ändå när någon ofrivilligt och utan att veta om det moonar genom ett badrumsfönster för alla som står utanför och röker <3

Jag skulle vilja påstå att jag lyckades med ungefär 21 av de sakerna jag skulle bli igår, enligt mitt förra inlägg :D





OCH IKVÄLL ÄR JAG SUGEN PÅ ATT SUPA IGEN.. anyone ? d;

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Tack, älskade Mr J, för ditt moonande som fick mig att nästan avlida utav skratt!! <3 och tack för din fest. pusspuss. (ps så har jag kommit in i en jake gyllenhaal-besatthet!!!!!!)

2009-04-14 @ 14:22:51
URL: http://cicii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0