friday i'm in love

Idag har jag kompenserat för min liite för hårda onsdag och totalt bedrövliga gårdag. Som för övrigt verkade finnas till endast för att plåga mig & försöka få mig att ifrågasätta ifall jag någonsin vill dricka alkohol igen. Har dock för längesen börjat ignorera och dom helt befängda nykterhetstankarna som dyker upp ibland sådär på torsdagar, fredagar eller lördagar eller söndagar, eller varför inte tisdagar..

Jag vaknade av solen i ansiktet och att hela huset luktade nybakad banankaka, vilket är ett säkert tecken på att Mariette är hemma. Spenderade min första del av dagen med att sitta nedanför altanen (kom på att det var vindstilla där) och odla mina älskade fräknar på näsan. Samtidigt försökte jag koncentrera mig på: att börja läsa någon bok jag hittade i pappas bokhylla, lyssna på fredagsflirten i p3, lösa korsord och prata om såna saker man pratar med sin pappas flickvän om (recept, kläder, vikt..) Blev mest det sista.

Del två av min dag spenderades i köket. Lyckades få till en jävligt fin indisk linsgryta som alternativ till resten av familjens indiska köttgryta. (Y)

Och nu har jag mest ägnat mig åt allmänt nördande utan dess like. Sånt som bara jag och min bror kan åstadkomma. (Typ att han sitter och nynnar på ledmotivet till Blåsningen och frågar om jag känner igen det och sen börjas det diskuteras skådespelare och andra filmer dom är med i osv.. ) Pinsamt när jag kommer på mig själv i såna situationer. Som när jag, Sara och Stina ägnade en halv kväll åt att diskutera The Hills som om det handlade om människor vi verkligen kände ungefär. Haha <3

SOM NI MÄRKER BEHÖVER JAG SUPA IMORGON IGEN!
Får hoppas att Sara är på bara efter sin (sena?) DATE ikväll och sen tidigt jobb imorgon :D Förlåt för skvallret. Puss jag älskar dig Sara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0