You touched my tralala

Oktoberfesten överträffade min låga förväntningar, jag vill ju inte ens gå dit från början. Och när jag kom konkandes på filmkamera & stativ plus min stora väska (15 minuter sen som jag alltid lyckas bli) får jag höra att vi inte har något spex längre, eftersom vissa killar tydligen inte klarar av att bjuda på sig själva lite & se det underhållande i att strippa till rammstein för 50 pers :o Lite putt stämning på kåren mellan oss pga det. Men sen tog jag fram min kamera och livade upp iaf mitt eget humör, resten av sexet blev ganska upprörda av att få en kamera i ansiktet och på andra ställen hela tiden. Jag var supernöjd och gick runt och kände mig som värsta dokumentärfilmaren :) ska lägga upp lite här sen. "sexkreation bakom kulisserna" många fina citat och diverse rumpor&bröst fastnade på bandet.

Spexet räddades i sista minuten av Gunther & the sunshine girls, vi brudar fick helt enkelt stå för nakenheten under kvällen, min såkallade kjol var nog den kortaste jag någonsin haft, så jag fick anstränga mig lite för att inte visa alltmöjligt. Som av en slump så valde nya sexet att köra "huvud axlar knän & tår" som spex.. men jag&ann valde att avstå :p

Efter en mängd weisbeer, bratwurstar & surkål och lite filmande och plockande, så stog jag inför beslutet ifall jag skulle orka dra på mellanfest & börja dricka eller dra hem och göra ingenting... ni kan ju gissa vad det blev. Den enda alkoholhaltiga drycken i min ägo var dock någon slags brasiliansk tequila som blev kvar från en efterfest en gång. Det är nog det äckligaste jag någonsing druckit, och det fanns ingen citron eller salt heller. Men alkoholistgenerna i mig var på g så det var bara att börja hälla i sig och hoppas på att inte spy. Ett antal shots senare är jag mer än redo att festa loss på kåren d: Som tur var så hade jag en nykter camilla vid min sida som vaktade mig.

När jag senare står i baren och ska köpa 2 cider för mina enda 40kr (ja ni läste rätt det får man TVÅ cider för på kåren d:) säger nån från förfesten, som skrattat åt mig när jag förtvivlat försökt få i mig äckelskiten innan, på skämt att "simone du ska inte ta en tequila då höhö"
Och det skulle jag visst det tänkte jag, (trots att camilla "starkt avrådde mig") och beställde en tequila och det var nog den godaste jag druckit i jämförelse! (ja, en tequilashot kostar 30kr)
sen blev det dans.

& idag har jag varit kalasbakis och försökt plugga matte utan att lyckas ett dugg.
nu funderar jag på att planka till nässjö och tigga lite kärlek.


Kommentarer
Postat av: Ronnie

My ding ding dong.



Nya sexet? Inte kroaten? Planka till Sthlm nångång då!

Postat av: simone

alltså nya sexet menas nya sexkreation som är nya festkommittén på skolan..

det är fortfarande kroaten som gäller :)



det ska jag väl kanske kunna göra. om jag vågar

2008-10-08 @ 09:35:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0